Projekt 52 (2015)

W 2015 roku postanowiłam dołączyć do akcji "Projekt 52", zakładającej przeczytanie 52 książek w roku (po jednej na każdy tydzień). Oto lista moich lektur (nie jest to układ chronologiczny, ale bardzo zbliżony), a pod nią mój komentarz do (niektórych) przeczytanych książek.


J.D. Robb seria "In Death" (po ang.)
1. J.D. Robb - Treachery in Death
2. J.D. Robb - New York to Dallas
3. J.D. Robb - Chaos id Death
4. J.D. Robb - Celebrity in Death
5. J.D. Robb - Delusion in Death
6. J.D. Robb - Calculated in Death
7. J.D. Robb - Thankless in Death
8. J.D. Robb - Concealed in Death
9. J.D. Robb - Festive in Death

Marie Force seria "Fatal" (po ang.)
10. M. Force - Fatal justice
11. M. Force - Fatal destiny
12. M. Force - Fatal consequences
13. M. Force - Fatal flaw
14. M. Force - Fatal deception

15-25. Marie Force seria o "Gansett Island" (po ang.)

Dla dzieci i młodzieży
26. J. Nadin - Penny z Piekła Rodem. Wysyp wysypki
27. R.R. Russel - Dzienniki Nikki cz. 5
28. R.R. Russel - Dzienniki Nikki cz. 6
29. M. Musierowicz - Hihopter
30. E. Kiereś - Srebrny dzwoneczek
31. M. i K. Pinkwart - Drakulcio ma kłopoty. Mecz stulecia

Poradniki
32. H. Olechnowicz - Dobre chwile z naszym dzieckiem
33. H. Olechnowicz - Pierwsze kroki wśród ludzi
34. M. Tombak - Uleczyć nieuleczalne

O sztuce
35. Galeria Narodowa w Londynie

Różne różniste :)
36. J. Saramago - Mały pamiętnik
37. D. Wallace - Duża ryba
38. M. Nowakowski - Domek trzech kotów
39. P. Jordan - Gra uczuć
40. K. Michalak - Sekretnik
41. B. Warzywniak - Motyl na szpilce
42. J. Carroll - Ucząc psa czytać
43. J. Krajewska - Rozmowy o Warszawie
44. L. Dillon - Szczęśliwe zakończenie
45. A. Holt - Ósme przykazanie
46. A. Holt - Ślepa bogini
47. T. Snow - No turning back
48. L.-A. Holmes - (Nie)doskonała dziewczyna
49. C. Cassella - złączeni
50. G. Jaromin-Gałuszka - Złoty sen
51. G. Jaromin-Gałuszka - Kobiety z Czerwonych Bagien
52. K. Atkinson - Kiedy nadejdą dobre wieści?
53. M. Trębacz - Izrael Lichtenstein
54. A. Domańska - Ulica pogodna
55. D. Koomson - Kobieta, którą kochał


Uwielbiam czytać, nie zawsze mam na to czas, nie wszystkie książki kończę, bo nie potrafię się zmusić do przeczytania pozycji, która mnie odrzuca. Czasami wracam do książki, która mnie nie zainteresowała, jedną z takich był nr 51, czyli Kobiety z Czerwonych Bagien - próbowałam ją czytać po trochu przez kilka miesięcy i dałam spokój. Pod koniec roku trafiła w moje ręce inna książka tej samej autorki - Złoty sen, która mnie zachwyciła. Stwierdziłam więc, że dam szansę poprzedniej i jakimś cudem resztę pochłonęłam jednym tchem :)
Ogólnie bardzo lubię kryminały, szczególnie przypadła mi do gustu seria In Death - w każdej książce serii jest fajna zagadka kryminalna, a dodatkowym plusem są przewijające się od samego początku losy głównych bohaterów.
Inne proporcje mają natomiast książki z serii Fatal - w nich nacisk położony jest na romans i losy bohaterów, a kryminalne zagadki stanowią tło. Miło się to czyta, podobnie jak serię romansów Gansett Island. Te książeczki połykałam po jednej dziennie, bo to takie harlequiny, ale połączone miejscem i bohaterami. Naprawdę wciągają, ale to zdecydowanie nie literatura wysokich lotów ;)

Wymienione przeze mnie książki młodzieżowe czytałam niejako "w pracy", bo przygotowywałam je do wydania i/lub robiłam ich korektę. Serdecznie polecam Drakulcia (w księgarniach są już 2 tomy) - to dzieło polskich autorów, fajnie napisane i ciekawie zilustrowane. W sam raz dla chłopców na początku podstawówki - przetestowane na synu kuzynki, który chciał nawet spać z tą książką!
Bardzo mądrą książką, którą serdecznie polecam młodym dziewczynkom jest Srebrny dzwoneczek! Z przyjemnością przeczytałam tę pozycję i z czystym sumieniem polecam, bo niesie ze sobą wspaniałe treści.

Młodym rodzicom polecam też lekturę książek pani Olechnowicz (nr 32 i 33). Są to wznowienia pozycji sprzed lat, ale przesłanie nie uległo zmianie. Przystępnie napisane, nie moralizują, ale otwierają oczy na wiele spraw.

Bardzo serdecznie polecam pozycje: 37, 48, 49, 52, 54, 55! Nie chcę zdradzać szczegółów, ale naprawdę warto po nie sięgnąć!

Dobrej lektury!

Etykiety: , ,