DIY | Wazonik z kwiatkami własnej roboty

Kilka razy prowadziłam już zajęcia w przedszkolu i razem z dzieciakami z grupy Oliwki tworzyłam różne ozdoby z papieru. Panie spytały mnie, czy mam jakiś pomysł na prezent na Dzień Mamy, który dzieciaki mogłyby wykonać. Ponieważ jestem teraz myślami przy stojących kartkach-wazonikach, od razu pomyślałam, że to super pomysł i dla przedszkolaków. Trzeba dzieciom przygotować bazę i materiały na kwiatki, ale naprawdę super sobie poradzą z gnieceniem kwiatków i przyklejaniem, a jak cudownie rozwija to małą motorykę! :)

Oto wazoniki, które na szybko wykonałyśmy z Oliwką. Bazy wazoników wycinałam sama bez wzoru, więc nie są może najpiękniejsze, ale Wy możecie się posiłkować stworzoną przeze mnie bazą (linki do pdfów niżej w punkcie nr 1).



Do wykonania wazonika potrzebne będą:
- karton (w wybranym kolorze) na wazon
- bibuła w jednym lub kilku kolorach
- zielony karton/papier na listki
- klej
- zszywacz
- ozdoby według uznania

1. Wytnij wazon z grubszego kartonu w wybranym kolorze według szablonu: wazon większy lub wazon mniejszy. Zegnij w miejscu przerywanych linii, aby utworzyć składaną podstawkę-stopkę. Sklej lub zszyj zszywaczem na górze w miejscu, gdzie krótsza część (przód) styka się z dłuższą (tył).

2. Z rolki bibuły odetnij pasek szer. ok. 5-6 cm. Złóż na płasko (a) i przez wszystkie warstwy wytnij kółko/owal (b). Podziel na kupki z kilkoma warstwami (najlepiej 6-10, ale można i "na oko" ;) (c). Każdą kupkę zszyj zszywaczem na środku - to baza kwiatka (d). Zacznij gnieść kolejne warstwy do środka (e), na koniec rozłóż lekko, aby uzyskać pożądany kształt.

3.
Naklej przygotowane kwiatki i listki w górnej części wazonu, tak, by przykryć wystającą część i łączenie bazy wazonika. Dodaj ozdoby według uznania :)

4. Ustaw wazonik w widocznym miejscu, by cieszył oczy!

Życzymy z Oliwką dobrej zabawy i chętnie zerkniemy na Wasze prace!

Pozdrawiamy!

Etykiety: , , , , ,