Wiosenna ramka (krok po kroku) | Spring photoframe DYI


Na wiosenny konkurs w Krainie Czarów zrobiłam nietypową pracę - ramkę na zdjęcie. Zainspirowała mnie szczególnie kwiatowa kartka Marion Vagg z Muse.
I made this unusual photoframe for a challenge at Kraina Czarów. I was inspired by this flowery card by Marion Vagg (Muse).

A teraz po kolei: (How to do it step by step:)

1. Do wykonania ramki będzie potrzebne:
- wieczko od herbatki granulowanej (ja mam od dziecięcej herbatki marki HIPP). W zależności od pojemności opakowania i wieczka otrzymamy większą lub mniejszą ramkę. Ja wykonałam ramkę z większego wieczka (opakowanie 400 g)
- coś do wycięcia dziurek: nitownik (np. Fiskars; ja użyłam najmniejszego z zestawu) lub wycinak.
To make a photoframe you'll need:
- lid from granulated tea for children (eg. HIPP). There are different kinds of granulated tea so depending on the capacity you'll be able to make bigger or smaller frame. My frame was made from a bigger lid (400 grams = 0,88 lb = 14 oz)
- sth to cut holes: eg. eyelet setter (I used the smallest one from Fiskars) or different cutter.



2 i 3. Dziurki robimy jak najbliżej siebie i jak najgłębiej pod zawiniętym brzegiem wieczka.
Make holes close to each other and as deep as you can (deep = close to the lid edge under the lid curve).


4. Podklejamy od spodu początek tasiemki i owijamy na skos dookoła. W przypadku wąskiej tasiemki konieczne jest dwukrotne owinięcie, żeby wieczko nigdzie nie wystawało.
Tak wygląda w całości owinięte wieczko:
Tape the beginning of a ribbon at the back and thread through the holes at an angle all way round (if you have a narrow ribbon you may need to thread it around twice to cover all the lid edge). Here's the wrapped lid:


5 i 6. Za pomocą wykrojnika kółko z falbanką (ja mam firmy Cart-Us) o średnicy ok. 9 cm przycinamy zdjęcie/obrazek. Tak przygotowane zdjęcie wystarczy włożyć :) Będzie się dobrze trzymało, a można je bez problemu wymienić na inne.
Cut the chosen picture with a ca 3,54 in circle with frill die cut (Cart-Us). Picture is ready - just push it gently into frame. Trust me - it won't come out :)


Tak wygląda gotowa ramka ze zdjęciem.
Complete photoframe:

Za bazę posłużył mi karton z opakowania po bluzeczce Hello Kitty, zaś materiałowe kwiatki były niegdyś ozdobą koszyczka z misiem (maskotką), który córcia dostała na chrzciny. Miś już został oderwany, więc nie miałam skrupułów, by przygarnąć kwiatki i dać im drugie życie.
Różany papier pochodzi z Magicznej Kartki (Zaczarowany Ogród ZO 09), pręciki z Craftmanii, a półperełki z dpCraft. Zielone listki wycięłam dzięki uprzejmości Yvette :)
I used a cardboard from a child blouse (Hello Kitty) wrapping as a base and some fabric flowers from a little basket which my daughter get on her christening (there was a bear glued to it as well but I had to cut it out on my daughter's demand ;) after that the basket was ruined so I rescued flowers and used them here).
Paper with roses: Magiczna Kartka (Zaczarowany ogród ZO 09), stamens - Craftmania, half-pearls - dpCraft. Leaf die cut borrowed from Yvette :)


7. Żeby ramka mogła stać, zrobiłam ze skrawków grubego kartonu nóżkę i przykleiłam na stałe z tyłu kompozycji.
I wanted my frame to stand by itself so I made a "leg" from some thick cardboard leftovers.


Ramkę z wieczka można użyć np. do ozdobienia albumu z okazji ślubu czy chrztu albo do miliona innych projektów! Jeśli użyjecie mojego pomysłu w swojej pracy, będzie mi bardzo miło jeśli prześlecie mi link do obejrzenia :)
This lid-frame can be used in many projects, eg. wedding/christening albums. I'll be very happy to see your projects with my frame so please share a link to your work:)

Wyzwania (Challenges):
- Charisma Cards: Challenge 19 - No Digis Allowed
- Scrapgang: wyzwanie #44-Materiał [materiałowe kwiatki]
- Crafty Catz: 3 of something 2 of anything and 1 of what ever you want [3 kinds of roses, 2 kinds of leaves, 1 image/1 paper napkin]

Etykiety: ,