Cukierkowa kartka - tutorial

Oto cukierkowa karteczka zainspirowana wyzwaniem Chiknany w ArtPiaskownicy:



A tu kilka wskazówek, jak ją zrobić:
1) Potrzebny będzie blister po prostokątnych tabletkach. Należy delikatnie zrywać folię - najlepiej tylko wokół otworów, albo zerwać z całego blistra, bo inaczej klej będzie prześwitywał i całość będzie źle wyglądać. Wgniecenia w plastiku wyprostowałam końcem długopisu (zamkniętego ;))


2) W miejsca po tabletkach wkładamy różnokolorowe (lub jednokolorowe - jak kto woli) cukierki, smarujemy tył klejem, przykładamy folię aluminiową i dobrze dociskamy (świetnie się do tego nadaje gumowy wałek). Zostawiamy do wyschnięcia. Niestety u mnie klej pozostał widoczny, więc należy wybrać jakąś formę maskowania - można wyciąć dodatkowy "grzebyk", albo np. wstążkę itp.


3) Przygotowujemy bazę, w której wycinamy prostokątny otwór mniejszy niż cały blister, ale wystarczająco duży, by część z cukierkami bez problemu wystawała. Z kolorowego papieru wycinamy wierzch (ja wycięłam trochę mniejszy niż baza), a w nim znowu prostokątny otwór - tej samej wielkości, co w bazie. Blister przyklejamy na bazę, a na niego kolorowy wierzch (jeśli wybraliście opcję z "grzebykiem" nie zapomnijcie o położeniu go na blistrze przed przyklejeniem wierzchu!


4) Tak wygląda kartka w środku - obdarowana osoba może poczęstować się cukierkami.


5) A to już moja gotowa kartka. Zamiast "grzebyka" użyłam papierowej wstążeczki, bo idealnie pasowała mi do motywu papieru. Wystarczy dodać jeszcze ozdoby i/lub napis i karteczka gotowa!


materiały:
papier: ILS - Looka @ me no. 05
wstążka: Heyda
pręciki: Dolina Tęczy
kwiatki przywiezione niegdyś z Norwegii
napis - czcionka: Fancy Pants (http://www.digit.pl/czcionki/)

Życzę wspaniałej zabawy przy tworzeniu własnych słodkich karteczek!

I odświeżamy pościk, bo kartka idealnie nadaje się na wyzwanie w Art Piaskownicy :)

Etykiety: ,